Regler och villkor
Handelsvillkor hos DJI STORE NORDIC A/S
Allmän information
Drottninggatan 57
111 21 Stockholm
Organisationsnummer: 559483-9465
kontakt@djistoresverige.se
Beställning av varor på djistoresverige.se
DJI Store Sverige AB reserverar sig för uteblivna leveranser, slut i lager, stav- och tryckfel samt eventuella pris- och momsändringar fram till dess att orderbekräftelse lämnas.
För att handla hos oss måste du ha ett giltigt betalkort som vi accepterar.
Efter genomförd beställning får du automatiskt en orderbekräftelse via e-post som även innehåller länkar till information om retur- och reklamationsrätt.
När vi skickar varan skickar vi en leveransbekräftelse. När du får din orderbekräftelse är ditt köp bindande.
Betalning
Hos DJI Store Sverige AB anges alla priser inkl. moms och svenska skatter. Priserna på hemsidan är dagspriser och vi förbehåller oss rätten att ändra priserna från dag till dag utan föregående medgivande.
DJI Store Sverige AB A/S accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, American Express, Maestro och Apple Pay.
Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan/varorna har skickats. Reservation tas för prisfel och slutsålda/utgående varor.
Leverans
Vi strävar efter att leverera beställningar i hela Norden inom 1-3 arbetsdagar efter att din beställning har lagts på webbplatsen.
Som en tjänst tillhandahåller vi gratis frakt, så du behöver inte oroa dig för det.
När ditt paket har lämnat lagret får du ett mail med din faktura och meddelande om att ditt paket har skickats. Du får även ett track & trace-nummer så att du kan följa ditt paket hela vägen fram till leverans. Du får även ett sms när ditt paket är klart för uthämtning på valt utlämningsställe.
DJI Store Sverige AB ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure, transportförhållanden eller annat som ligger utanför DJI Store Sverige AB:s inflytande.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om du upplever problem med detta, vänligen kontakta oss på kontakt@djistoresverige.se
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt i samband med köp av dessa varor.
Klagorätt
Det finns 3 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. DJI Store Sverige AB står för returkostnader i rimlig omfattning.
Så snart din produkt är aktiverad börjar den 3-åriga reklamationsrätten löpa.
Vid reklamationer, vänligen kontakta kontakt@djistoresverige.se, varefter vi kommer överens om hur returen ska ske.
Ångerrätt
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop, även om varorna är använda.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt besittning av den sista varan vid avtal om flera olika varor, beställda i en beställning, men levereras individuellt eller i flera partier
- Får sista partiet, eller sista delen i fysisk besittning, när det gäller ett avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
Returkostnader är din egen kostnad och ditt ansvar.
Var medveten om att du som köpare står för kostnaderna i samband med värdeminskningen som orsakas av användningen av din köpta produkt.
Med värdenedskrivning förstås den eventuella minskning av varans värde, som beror på annan hantering av varan än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, dess egenskaper och varans funktion. Det är alltid en förutsättning för återbetalning att varan faktiskt har returnerats, eller att du har dokumenterat att varan faktiskt har returnerats. Läs mer om detta under avsnittet "Varans skick vid retur"
Återbetalningsbeloppet förs alltid över till samma betalningsmedel som du betalade för köpet med. Om du till exempel har betalat med betalkort kommer köpesumman att återbetalas till det betalkort du använde vid köpet.
Hur man återvänder
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.
För att påbörja en retur kan du kontakta oss på kontakt@djistoresverige.se.
Eller så kan du ansöka om retur på din inloggningssida i vår webbshop. Logga in med din e-post och lösenordet skickat till dig. På sidan kan du ansöka om retur. Efter ansökan kommer du att kontaktas via mail angående returen.
Om din retur accepteras måste du skapa en returfraktsedel för att skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Du kan alltid kontakta oss för eventuella returfrågor på kontakt@djistoresverige.se.
Avbeställning ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 30 dagar efter avbokningen. Kallelsen ska göras per e-post till kontakt@djistoresverige.se. Kom ihåg att förtydliga vilken beställning och vilken produkt du vill använda ångerrätten för.
I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss måste du skapa en retursedel och skicka varan till:
Observera att returer måste skickas till följande adress:
DJI STORE NORDIC A/S
Lucernemarken 9
3520 Farum
ATT.: "Return"
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
Undantag / engångsartiklar
Vissa typer av föremål kan inte returneras, som DJI Care-försäkringskort (endast icke trasiga kort kan returneras) Om ett DJI Care-kort är aktiverat är tjänsten igång och returen gäller inte DJI Care Card.
Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.
Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort.
Förlängd bytes- och returrätt till 15 januari 2025*
*Förutsätter att produkten inte har använts och att inget konto-ID har skapats på produkten. DJI Care-försäkringar är ej återbetalningsbara.
Återvända
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade med postförskott.
Returer som har skickats till ett utlämningsställe kommer inte att hämtas och returneras till avsändaren efter 10 dagar. Kunden ska returnera leveransen till lagret och inte till ett utlämningsställe.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.
Vid utnyttjande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig att återbetalas, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader till följd av att du valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder).
Detta sker så snart som möjligt och senast 14 dagar från det datum då vi tagit emot och granskat den eller de efterfrågade produkterna.
Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Hämtas i butik
På vår webshop är det möjligt att välja att hämta våra produkter i vår butik. På så sätt är det möjligt att reservera en vara online, och sedan hämta varan fysiskt i vår butik.
Återbetalning
Om det är en återbetalning, vänligen ange bankuppgifter i form av kontonummer och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas ut utan risk per e-post eller annat elektroniskt formulär, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
Personlig information
För att du ska kunna ingå avtal med oss och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
DJI Store Sverige AB säljer, överför eller vidarebefordrar inte dina personuppgifter till tredje part. DJI Store Sverige AB lagrar ingen information om ditt betalningsmedel, till exempel kortnummer på betalkort, bankkontonummer eller liknande.
Syftet med registrering och behandling av personuppgifter är att kunna leverera köpta varor till dig samt hjälpa till med eventuella fel i samband med beställning och leverans.
Ditt samtycke är den rättsliga grunden för behandlingen av personuppgifter. Personuppgifter sparas i 5 år för att följa bestämmelserna i bokföringslagen. Personuppgifter lagras i Danmark.
Du har alltid rätt att:
- ta reda på vilka personuppgifter DJI Store Sverige AB har registrerat om dig
- få felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta personuppgifter rättade
- få dina registrerade personuppgifter överförda till tredje part
Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter hos DJI Store Nordic A/S. Detta påverkar dock inte lagligheten av den tidigare behandlingen, som baseras på samtycket innan dess återkallelse.
Läs mer om DJI Store Sverige AB personuppgiftspolicy. Personuppgiftsansvarig är DJI Store Nordic A/S, Lucernemarken 9, 3520 Farum, CVR. inga. 30563409. Alla frågor och eventuella förfrågningar, förfrågningar eller förfrågningar gällande personuppgifter i allmänhet måste göras skriftligen till kundtjänst på kontakt@djistoresverige.se.
Klagomål på DJI Store Sverige behandling av personuppgifter kan riktas till:
DJI Store Nordic A/S
Lucernemarken 9
3520 Farum
CVR. nr 30563409.